Google-helyezés javítása PR-cikk elhelyezéssel
Egy céges weblap (pl. laptop szerviz vagy fogorvosi rendelő) Google-pozícióit számos eljárással javíthatjuk. Ha eltekintünk a hirdetett (fizetett) keresőtalálatoktól, és csak a normál helyezéseket nézzük, tudnunk kell, hogy ezt a találati rangsort a keresőalgoritmusok alakítják ki igen sok értékelési szempont figyelembe vitelével. Ezek között az adott weboldal számos kritérium alapján értékelhető 1) technikai kondíciója és 2) tartalmi megfelelősége éppen úgy szerepel, mint 3) a külső hivatkozások száma és minősége. Ebből következik, hogy a honlap helyezése azon a réven javítható, ha a nevezett három tényező mutatóit javítjuk. Ezzel foglalkozik a SEO, azaz a Search Engine Optimization, amelynek jelentése a magyar szóhasználatban: keresőoptimalizálás.
Az első két helyezésjavító eljárásról csak dióhéjban, a harmadikról, pontosan annak egy hatékony módszeréről bővebben szólunk.
1. A weblap technikai kondícióinak javítása
A Google számos műszaki, számítástechnikai, így programozási szempont szerint elemzi egy website megfelelőségét, így például értékeli a gyors betöltődést és a jó feltérképezhetőséget. A gyors tárhely választásán túl fontos a forráskód tisztasága, a vizuális elemek méretének optimalizáltsága, a mobilbarát jelleg, az átlátható könyvtárszerkezet, illetve a feltérképezést segítő webhelytérkép és robots.txt fájl megléte.
2. Az oldal általános és speciális tartalmi megfelelősége
Az általános tartalmi keresőelvárások közé tartozik például a honlapszöveg eredetisége és elégséges terjedelme, információgazdagsága, témáját tekintve releváns jellege, tipográfiai tagoltsága, képek és linkek (valamint beállított attribútumaik) megléte, az oldal meta-tagjeinek megfelelő volta, a keresőbarát URL-ek stb.
A speciális elvárások a kulcsszóhasználatra vonatkoznak. Valamely keresőkifejezéssel a honlap akkor kerülhet a TOP találatok közé, ha tartalma biztosítja a kulcsszavas reprezentáció gazdagságát, ez alapján tudják az algoritmusok a tartalmat az adott kulcsszóra nézve kevésbé vagy erősebben relevánsnak értékelni. A weblap kulcsszavas relevanciájának a növelésével javítható a weboldal helyezése. (Hogy a Nagy Kereső mit tekint releváns tartalomnak, arról már írtunk a jelen blogban: Weblapok TOP-10 Google-helyezése.)
3. A külső hivatkozások (linkek) száma és minősége
A Google aszerint is értékeli a weblapokat, hogy hány és milyen többi webhely hivatkozik rájuk: ez fontos mutatója annak, tartalmuk mennyire értékes, hiteles. A széles érdeklődést kiváltó tartalmak esetében idegen oldalak spontán módon linkelik be az adott szájtot, de erre a folyamatra nem árt rásegíteni egy kis célzott linképítéssel.
Linképítés PR-cikkekbe helyezett hivatkozásokkal
Egy weblap külső linkhálózata mesterséges úton is kiépülhet. SEO-szakemberek sokasága foglalkozik linképítéssel: szöveges hivatkozások százait-ezreit helyezik el külső lapokon. Nem mindegy azonban, hogy ezek milyen oldalak és mikor került rájuk a link.
A tapasztalat azt mutatja, hogy leghatásosabbak a webre újonnan felkerülő, megfelelő kontextust biztosító szövegekbe ágyazott linkek. Ilyenek a friss PR-cikkek.
SEO-szakértők véleménye szerint azonban csakis a magas keresőmarketing értékű weboldalon publikált PRcikkben elhelyezett backlink hatásos, az ilyen visszacsatolás valóban javítja a támogatott weboldal kulcsszavas Google helyezését a normál (organikus) találati listán. Manapság ez a linképítő eljárás a leghatékonyabb a keresőoptimalizálásban.
És hogy milyenek a magas marketingértékű weblapok? Megtudható innen is: