weblap google top 10-be kerülése - organikus találatok - google helyezés javítás - első hely, első oldal - honlapoptimalizálás, seo -
Egy weboldal úgy szerezhet TOP 10 pozíciót a Google keresőben az organikus (nem fizetett) találatok között, ha eleget tesz számos általános és speciális kívánalomnak. Az általános elvárások leginkább a honlap feltérképezhetőségére, beállításaira, helyesen megadott attribútumaira vonatkoznak. A legtöbb webmester ezekkel tisztában van, mégis hajlamosak a honlapkészítés során ezeket az elvárásokat figyelmen kívül hagyni, ha a tulajdonos külön nem kéri erre őket. A szalmai kérdésekben járatlan tulajdonos viszont nemigen kérhet olyasmiről, amiről nem tud, vagy nem tudja hogy fontos. Miért is kérné, hogy a forráskódban legyen leírás, ha egyszer az vizuálisan nem is észlelhető a honlap megnyitásakor, miért is kérné sitemap.xml vagy ropot.txt fájl elkészítését és feltöltését, ha ezek láthatatlanok az olvasók számára - ugyan kinek hiányoznak? Az olvasók valóban nem fognak panaszt tenni, de a Google-algoritmusok sem fogják a találati listák élére sorolni. Ehhez ugyanis az weblap meg kell hogy feleljen az általános és a speciális keresési szempontoknak
A Google általános keresőszempontjai
A keresőszempontoknak való megfelelés a legfontosabb honlapkondíciók megfelelő kialakítását, a pontos beállításokat, a szükséges információk megadását jelenti: ezek azt szolgálják, hogy a keresőrobotok akadálytalanul érjék el a weboldal tartalmát, ezen felül pedig információkat kapjanak értékeléséhez. Ez a folyamat a honlapoptimalizálás első fázisa, célja olyan keresőbarát weblap kialakítása, amely eleget tesz a Google irányelveinek, azaz keresőbarát.
Keresőbarát webldalnak azt tekinthetünk, amely minden segítséget megad a keresőszoftvereknek ahhoz, hogy felmérjék és értékeljék a honlap teljes tartalmát. Ilyen tulajdonságokkal általában akkor rendelkezik egy weboldal, ha szöveges tartalma értékes, informatív, egyedi; ha a weboldalnak van olyan egyedi címe (title), mely pontosan kifejezi tartalmának lényegét; ha van a lapunknak rövid leírása (description), mely kb. 160 karakterben összefoglalja annak tartalmát, s ha ez a tartalom kiegészül képekkel, táblázatokkal, felsorolásokkal, külső és belső linkekkel. Hasznos, ha a webhely nem egyetlen oldalból áll, hanem ha a főlapon kívül tartalmas belső weboldalakkal gazdagítjuk, s természetesen hasznos, ha ezekhez az aloldalakhoz keresőbarát URL-eket használunk, ha biztosítjuk a lapok közti navigációt egy megfelelő menürendszerrel. Jó ha bárhonnan elérhetők nemcsak a friss tartalmak, hanem egy áttekinthető archívum is, és nem árt, ha navigálhatunk kategórianevek és és címkék használatával is. Ám ez a felsorolás nem teljes, a témában jártas mesterek 30-nél is több lehetőséget ismernek arra, hogy egy webhely általános kondíciót javítsák.
A Google-siker speciális feltételei
Ennek összefoglaló neve lehetne ez is: kulcsszavas megfeleltetés. A Google-szempontú weboldal optimalizálás második szakaszában
a célunk az, hogy honlapunk előre kiválasztott egy vagy több kulcsszóval top helyezést szerezzen az organikus találati listán.
Ehhez biztosítani kell a honlapon a kulcsszó-előfordulások kellős sűrűségét és gazdag változatosságát, melynek során
el kell érnünk azt, hogy a webtartalom a kiválasztott kulcsszavakra nézve a lehető legnagyobb mértékben releváns legyen.
A relevancia kérdése persze eléggé összetett,és nehéz pontosan megfogalmazni, még kevésbé, ha arról beszélünk, hogy mit tekint a Google releváns tartalomnak és hogyan kell a kulcsszavas megfeleltetést úgy alakítani, hogy a top10 helyezés valóban elérhető legyen. Annyi bizonyos, hogy
bármely weblappal az első Google-oldalra kerülni csakis olyan sokoldalú, komplex megfeleltetési rendszer kiépítésével lehetséges, amely biztosítja a kulcsszavak gazdag és sokrétű reprezentációját.
Ez szakmai ismereteket, sok tapasztalatot igénylő munka, mert kellő hozzáértés hiányában a kulcsszavak túlhalmozása vagy mindig ugyanabban a formában való használata akár károkat is okozhat a weblap előmenetelében. Továbbá pedig a kulcsszavas relevancia létrehozása közben vigyáznunk kell arra is, hogy
ne csak egy-egy kulcsszó számára biztosítsuk a tartalmi megfeleltetést, hanem ügyeljünk arra is, hogy a weblap különböző elemei is kölcsönös relevánsak legyenek egymásra nézve.
A cím megfeleljen a szövegtartalomnak, a dőlt betűs kiemelések ne legyenek önkényesek, a felsorolások összhangban legyenek a képszövegekkel, a head-line címek szövegösszefüggésben álljanak ne csupán egymással, hanem a többi honlapelemmel is.
Támogató webkörnyezet, linkprofil építés ára
A honlaptartalom még oly precíz optimalizálása sem elegendő azonban az organikus top10 helyezés eléréséhez akkor, ha erős a konkurencia. A rivális weboldalak azzal is megelőzhetnek minket, ha jobb webkörnyezetet, erősebb linkhálózatot építettek számukra. Ez már túlmutat a honlaptartalom optimalizálásánál és a SEO (keresőoptimalizálás) legkényesebb részét, a linképítés tudományát (művészetét?) képezi, amelyről talán legközelebb szóluk.